Zadwoń: +48 510 620 270
E-mail: biuro@akademia-plusk.pl

Aquaaerobik

 

Dla kogo aqua aerobik?

Zajęcia z aqua aerobik wyróżna to, że podczas ćwiczeń układ ruchu nie jest tak obciążany jak w przypadku innych form fitnessu prowadzonych na salach bądź urządzeniach, dlatego ćwiczyć może praktycznie każdy bez względu na wiek i płeć. Polecany jest szczególnie osobom, które pragną podnieść swój poziom sprawności fizycznej, osobom otyłym, starszym, po operacjach, dzieciom, kobietom w ciąży, a także osobom które mają kłopoty z kręgosłupem, chorym na osteoporozę, mającym problemy z układem krążenia i oddechowym.

Nie musisz umieć pływać aby uczestniczyć w aqua aerobiku.

Jest to niewątpliwa zaleta ćwiczeń w wodzie. Woda przez swoje wyjątkowe cechy wypornościowe sprawia, że wykonywane w niej ćwiczenia aqua aerobik możemy potraktować jako gimnastykę całego ciała. Aerobik w wodzie przynosi szybko efekty, które są widoczne już po pierwszych 8 zajęciach czyli po pierwszym miesiącu, zachowując przy tym bezpieczeństwo dla zdrowia. Środowisko wodne stawia kończynom wykonującym podczas ćwiczeń ruch duży opór, można więc dzięki temu zwiększać siłę mięśni bez konieczności wylewania z siebie litrów potu jak na siłowni czy sali fitness. Podczas zajęć w wodzie nie odczuwamy tak bardzo zmęczenia, mimo że nasze mięśnie wykonują ogromną pracę. Możemy zatem kształtować wymarzoną sylwetkę i poprawiać wydolność naszego organizmu bez strachu o kontuzje i urazy.

Dlaczego aqua aerobik?

 

 

Jak wyglądają typowe zajęcia aqua aerobiku?

Ćwiczenia w wodzie odbywają się zarówno w płytkiej oraz głębokiej części basenu. Zajęciom towarzyszy muzyka, która nadaje odpowiednie tempo, umila ćwiczenia oraz mobilizuje do wykonywania wysiłku. Nad wszystkim czuwa instruktor znajdujący się na brzegu basenu. Zajęcia odbywają się w grupie i trwają 45 minut. Uczestnicy zakładają specjalne pasy wypornościowe, które pozwalają utrzymać się na powierzchni podczas wykonywania różnych ćwiczeń. Rozpoczynamy od rozgrzewki, potem następuje część właściwa ćwiczeń, a ostatnie kilka minut przeznaczone jest na rozciąganie. Do ćwiczeń używamy sprzętu wypornościowego renomowanych marek. Ich zadaniem jest utrzymywanie nas w zawieszeniu. Do tego służą np. pasy wypornościowe i makarony zbudowane z pianki. W całym asortymencie znajdą się też takie, które zmuszą nas do zwiększenia swojego wysiłku. Będą to hantle oraz oporniki zakładane na nogi.

Co wziąć ze sobą na zajęcia?

 

 

Jakie efekty dają ćwiczenia w wodzie?

Aqua aerobic przede wszystkim poprawia Twoja kondycję oraz redukuje tkanke tłuszczową, a także:

 

Przeciwwskazania.

W zajęciach nie powinni brać udziału osoby, którym lekarz wydał przeciwwskazał ćwiczeń oraz takie jak będące krótko w okresie pooperacyjnym, posiadające choroby skóry, stany zapalne, silna astmę, arytmię i niewydolność serca, przewlekłe infekcje oraz anginy. Warto jest przed zapisaniem się na zajęcia skonsultować się z lekarzem, by rozwiał wszelkie wątpliwości co do udziału w zajęciach.

Gdzie można zapisać się na zajęcia aqua aerobik?

Zapisy na aqua fitness dokonuje się w Recepcji basenu, telefonicznie przez numer 510 620 270, meilowo basen@maciejowa-chata.com.pl .